Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

17. září 2018

Nezdravé jídlo si prostě dát občas musíte. Ale pokud chcete zhubnout nebo nebýt tlustí, faktem zůstává, že zdravá strava je základ a nezbytným předpokladem na cestě k takovému tělu. Existuje mnoho zkratek, které slibují rychle viditelné výsledky bez většího úsilí. Nenechte se napálit, rovnice fit těla se sestává z kvalitní stravy a pravidelného pohybu. Nikoli z nefungujících kouzel.

Chodí za mnou lidé, kteří do diety jdou proto, aby shodili kila navíc. Jídlo určitě dělá hodně, ale abyste dosáhli viditelných výsledků, bez pohybu to prostě nepůjde. Zkuste takový, který vám přinese radost. Je jedno, jestli to bude tanec, golf, chůze nebo jóga... Zlepšíte nejen fyzické, ale i psychické zdraví, zpomalíte proces stárnutí a navodíte celkovou spokojenost. Tohle vám totiž upraví i nutriční potřeby. Po pěti se svíčkovou se totiž dost špatně běhá, řízek zase není dobrý při předklonech v józe. Z vlastní zkušenosti radím: začnete hledat rovnováhu mezi jídlem a pohybem. Co ještě zkuste?

1. Vnímejte své tělo
Poskytněte mu, co v danou chvíli potřebuje. Cílem vašeho každodenního příjmu potravy je dát svému tělu palivo, které potřebuje k plnění základních životních funkcí. Nezapomínejte ani na živiny, které pomohou vašemu tělu k regeneraci, a to zejména po tréninku.

2. Je dneska, ne zítra
Všichni máme tendenci odkládat věci na potom, ale proč nezačneme už dnes? Začněte ihned. I malé změny přináší významné výsledky, ovšem musíte opravdu chtít a jít si za svým, abyste se dočkali prvních změn.

3. Opravdu vydržte
Cíl dosažení vysněné postavy a pocitu štěstí by nikdy neměl být krátkodobou záležitostí. Ano, mohou vás motivovat nadcházející události jako svatba nebo plážová párty, kvůli kterým se bičujete a chcete nějaké to kilo shodit. Takhle to ale z dlouhodobého hlediska fungovat nebude. Abyste dosáhli trvale viditelných výsledků, udržujte nové, zdravé návyky. Snaha a píle se vyplatí. Žádný výsledek bohužel nepřijde lusknutím prstu.

4. Neodvádějte pozornost
V dnešní době mnoho lidí kontroluje několikrát během tréninku svůj mobilní telefon, v průběhu cvičení sleduje televizi nebo vede rozhovor s kamarádkou. Všechny tyto nadbytečné aktivity odvádějí pozornost od cvičení, a snižují zapálení. Omezte všechny rušivé vlivy a věnujte se pouze sami sobě. Neustále posouvejte své limity a nebojte se také vyzkoušet nové věci.

5. Trpělivost se vyplatí
Dejte svému tělu čas, aby mohlo zareagovat na váš nový životní styl a vylepšený jídelníček. Odhodlání, vytrvalost a čas – tuto trojici mějte vždy na paměti. Ideálním přístupem v novém životě je začít a již nikdy nepřestat. Věřte, že v pozdějším věku si budete gratulovat, že jste se pohybu a snaze  mít tělo zdravé, věnovali.

Vaše Lada 💓


3. září 2018


Upřímně: miluji prosecco. Vychlazené lehké bublinky, v letním podvečeru, kdy nic nemusím. Jen být. Tady a teď… A proto chápu všechny své klienty, kteří mi často kladou stejnou otázku: A co víno? Můžu? Pivo, šlo by aspoň jedno občas?

Snaží se mě přemluvit

Jak ráda bych řekla Jasně, dejte si. Jenže vím, že by to byla velmi špatná rada, pokud chtějí zrovna teď zhubnout. Jedno pivo má, i to bez alkoholu kalorickou hodnotu svačiny. Což je sice mazec, ale nebyla taková potíž. Kdyby…

Dobrý společník, špatný partner

...ale alkohol sám o sobě dělá v těle neplechu. Bere sílu, energii, uvolňuje zábrany, takže málokdo zůstanete u jednoho piva nebo skleničky vína. A pak si k němu přidáte nějaké ty oříšky, čokoládu, chipsy... Zkrátka všechno to, co hubnutí zrovna nepodporuje. Jsem proto pro zlatou střední cestu. Máte se chuť napít? Dejte si. A dejte si tak, abyste byli spokojeni. Udělejte se to ale jednou za čas! Tedy jednou za dva týdny, za měsíc. A hned druhý den znovu najeďte na hubnoucí režim. Správný jídelníček, pohyb a žádné výčitky.



Zastaví se vám snažení

Proč tak málo? Za každý hřích se musí pikat. Takže i tenhle jeden večírek vám zastaví na pár dní celé hubnutí. Než se tělo vzpamatuje, zbaví se alkoholu, uleví si a znovu se nastartuje, aby mohlo spalovat to, co už na těle máte. Ručička se nehne. Proto musíte vydržet. Nevzdávat se.

Máte ještě jednu možnost

Nepít po celý hubnoucí režim vůbec. Třeba půl roku, kila vám dolů pojedou rychle a nebudete tak demotivováni tím, že se vám to zastaví. Je to řehole, uznávám. Ale něco za něco. Každý jsem si tím prošel. Také jsem shazovala kila a nepila ani trochu. Jakmile pak přejdete do udržovací fáze, či do zkrátka zdravého životního stylu, skleničku si budete dávat také jen za čas. Alkohol totiž ve velké míře způsobuje tloustnutí. A to přece nechceme!  

Radost a energie

Na druhou stranu vám slibuju, že budete za silnou vůli, kdy nebudete pít, odměněni energií. Bude se vám dobře spát, nebudete unaveni, více toho zvládnete. A hlavně budete se ve svém těle hodně dobře cítit. Budete mít větší chuť na sport i sex :-)

Hezký zbytek léta (babího) přeju


Vaše Lada