Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

24. března 2019

První paprsky, teplejší počasí a hned máte chuť být štíhlejší a v kondici? Skvěle, tleskám. Jsem na tom stejně. Co vám na jarní restart pomůže? Pár věcí mě napadlo, tak tady je máte...

Odlehčete jídlo


Zkuste tento lehký salát se sýrem Halloumi:
Předehřejte gril na 200 st. Připravte si dresink smícháním oleje, citronové šťávy a sirupu. Nakrájejte lilek i sýr halloumi na 5 mm plátky. Lilek posolte, posypte drceným česnekem a postříkejte olejem ve spreji. Umístěte ho na rovnou na rošty v troubě a grilujte z každé strany cca 4-5 min. Do salátové mísy nasypte směs salátů (polníček, rukola, baby špenát), rozkrojte barevná rajčátka. Z granátového jablíčka vyberte semínka. Když je lilek hotový, přidejte ho do salátu. Nakonec ogrilujte na grilu (nebo na pánvi) plátky halloumi sýra dozlatova z obou stran. Přidejte do salátu a posypte granátovým jablíčkem. Nakonec polijte mátovou zálivkou.

Tělo totiž nebude na jaře potřebovat tolik tučného, jako to bylo během zimy. Zkuste tedy pomalu snižovat množství tuku, přidávejte více zeleniny. Ale stále ještě opatrně s čerstvou, která nemá ještě dobrou chuť. Kombinujte ji s teplou, hodně vsaďte na vývary, které dodají tělu sílu, ale zároveň jsou i lehké. Inspiraci najdete v mé kuchařce Štěstí na talíři.



Choďte ven

Využijte každou příležitost a utečte z uzavřeného prostoru. Prohlížejte si první jarní kytky, koukněte se po petrklíčích, pořiďte si tulipány a zhluboka dýchejte. Jarní vzduch je silný a plný energie, kterou právě teď tolik potřebujete. Rozproudí vám krev, posilní srdce i plíce a zvedne náladu.

Zhubněte

Potřebujete v některých partiích trochu shodit? Zachránit vás může intenzivní trénink, redukční dieta, ale také neinvazivní liposukce či krémy na zeštíhlení. Přimlouvám se za to, abyste se spíš objednali ke mne na konzultace či zkusili jídelníček na mydiet.cz. Tam jsou vám případně k dispozici poradci on-line. To je nejtrvalejší cesta, jak být štíhlý.

Sáhněte po bylinkách

Umí divy! Zkuste mrknout do obchodů a lékáren, kde je spousta čajů, které prospívají zdraví a v tomto období vás posílí: kopřivový na pročištění, šípkový proti nachlazení nebo mátový na dobré trávení, meduňka tiší bolest a uklidňuje duši.

Vytáhněte odšťavňovač

Že jste na čerstvé šťávy neměli přes zimu chuť? Teď přišla jejich chvíle. Pusťte se do smoothie a různých kombinací, které dodají vašemu tělu potřebné vitamíny a tím i energii. Základem ať je i čerstvý špenát, řapíkatý celer, plus různé druhy ovoce. Počítejte to ale za jídlo - kalorie to má, takže mimo pitný režim, spíše jako svačinku.







6. března 2019

Zajímalo by vás jak si vaše tělo vlastně stojí? Kolik tuku máte? Jak moc svalů?
A co udělat, abyste se dostali k vysněné postavě? Mám pro vás návrh: přijďte  a nechte se přesně změřit.

Zvu vás na Den měření - 14. 3. 2019



O co půjde?
Podrobné měření těla se jmenuje bioimpedanční analýza. A patří mezi neinvazivní metody zjišťující tělesné složení. Využívá slabé, naprosto bezpečné a nepostřehnutelné elektrické proudění, které naším tělem prochází rozdílně v závislosti na typu tkáně.

Nejmodernější bioimpedanční přístroj TANITA MC 780
Díky tomuto přístroji můžete dlouhodobě sledovat vaše poměry v těle (sval, voda tuk) a předcházet tak nadváze a zdravotním rizikům z nadváhy pramenícím.
8 bodový multi-frekvenční bioimpedační přístroj poskytuje nejpřesnější hodnoty měření celého těla.
Má certifikaci pro použití ve zdravotnictví a tím se velmi liší od běžných hobby přístrojů. Provádí kompletní analýzu zdravotního a fitness stavu klienta za méně než 20 s.

Analýzou spolehlivě zjistíme:
- celkovou hmotnost, včetně BMI (body mass index = index tělesné hmotnosti)
- procento tělesného tuku
- podíl svalové hmoty
- hodnotu viscerálního (břišního) tuku
- procento vody v těle
- hmotnost kostí
- rychlost bazálního metabolismu – tj. základní energetická spotřeba organismu, od které se odvíjí potřebný příjem kalorií na den
- hodnotu metabolického věku – tj. skutečné stáří organismu, které se může lišit od věku biologického

Proč to všechno?
Tímhle měřením budete mít jasnou představu o složení těla. Což vám pomůže právě v období, kdy se pokoušíte o změnu životního stylu a tedy i zhubnout. Mohlo by se vám totiž stát, že díky změnám, a i třeba tím, že začnete cvičit, se vám na klasické váze ukážou vyšší čísla. Na naší profesionální váze se ale dozvíte poměr hmotnosti tuku a svalů. Výsledky analýzy uvidíte na přehledných grafech, diagramech a tabulkách s podrobným popisem a porovnáním s normou ve všech sledovaných parametrech s ohledem na věk.


Pak už stačí, abych vám poradila, co a jak dál. Držet se stávajícího režimu, nebo provést změny.

Tak co říkáte, jdete do toho?
Věřím, že ano! Budu se na vás těšit!

Kdy a kde?
Den měření se uskuteční 14.3. od 8:30-18:00 ve spřáteleném studiu v Sezimově ulici, v Praze, Nuslích.

Cena?
Cena je skutečně akční 249 Kč :-)

Objednejte si termín s časem, který preferujete, zprávou na e-mail mereni@dietplan.cz

Vaše Lada 💚