Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

10. září 2019

Proč je vlastně dobré mít cíl?

Také rádi plánujete, kolik kil byste potřebovali shodit? Jenže to snění moc nefunguje! Chce to plán. Jasně si říct, za půl roku chci dát dolu pět kilo. Vím, deset by bylo lepší, ale těch pět je reálných. A zabere to. Mám to vyzkoušené!

Proč to?
Je totiž jasné, že jakmile si stanovíme cíle, dostáváme svůj život víc pod kontrolu. Dobrá je i sázka, hec, říci to zkrátka nahlas, protože pak to vzdát není tak snadné. Teprve když máme jasný cíl, můžeme se vydat na cestu k němu, vyházet ledničku, nakoupit zdravé potraviny, domluvit se s kamarádkou na pravidelném běhání, koupit permici na jógu...

Nebojte se toho
S jasně stanoveným cílem totiž také roste naše motivace ho dosáhnout. Cíle tedy dávají našemu životu jasné zaměření, směr, smysl. A dokážou nás koncentrovat, probudit v nás energii i úsilí. Ale pozor na velká gesta, nebo plány, pěkně krok za krokem... Jedině tak může být náš cíl úspěšně dosažen.
Asi víte, že pro náš život jsou důležité cíle dvojího druhu. Jednak ty krátkodobé, které nám umožňují dobře si plánovat a organizovat každodenní tempo. To ale nestačí. Potvrzuje se, že nejšťastnější a nejspokojenější jsou v životě lidé, kteří mají dlouhodobé cíle, kteří mají nějakou vizi, o jejíž dosažení dlouhodobě usilují.

Cesta je cíl

A to je právě těch pět kilo za půl roku. Anebo pekáč buchet na břiše. Či uběhnutí půlmaratonu... K cílům právě vede každodenní cesta. Na vás tedy je, jaké si je zvolíte a půjdete si za svým. Nezapomeňte, že vám s tím mohu pomoci. Jak v poradně MyDiet.cz, tak inspirací na instagramu, ale i v kuchařce Štěstí na talíři.

Každopádně chce to plán. Takový, co povede k vašemu cíli!


Přeju hodně štěstí!

Žádné komentáře:

Okomentovat