Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

3. září 2019

Máte hlad u hubnutí? Mám pro vás 10 tipů, jak se ho zbavit!

Začali jste s dietou a dost často vám z ní kručí v žaludku až jste z toho otrávení? Chtěli byste znát nějaké fígle, jak jíst večer jen lehce, aniž byste trpěli? Mám dobré zprávy!

Známe to všichni: po večerním salátu by to zkrátka ještě něco chtělo. Rozhodně ne ale láhev bílého, nebo dvě piva. Chcete-li nějaký čas skutečně hubnout, mám pro vás jiné tipy, co vám zaženou mlsnou a ráno dopřejí spokojený pohled na ciferník váhy. Jaké to jsou?

Mrkev
Na tu je stoprocentní spolehnutí. Není po ní hlad. Má vysoký obsah provitaminu A, obsahuje malé, ale nepostradatelné množství proteinů (1 %), tuky v níž téměř chybí (0,2 %) a sacharidy tvoří jen 7 % hmotnosti. Navíc mrkev se dá připravit na mnoho způsobů, takže vás bude i bavit. Ať čerstvá, strouhaná, pečená či dušená, jako šťáva.... A co potom celerovo-mrkvové čipsy!? Zkuste si je udělat, potěší váš žaludek, který pak přestane být hlasitý.

Káva
Tenhle tip si musíte vyzkoušet, protože ne každému káva večer vyhovuje. Někdo po ní v pohodě dokáže usnout, jiný se převaluje ještě po půlnoci. Mluvíme tu o malém pressu, takový ten italský prcek v malém hrnečku, který vám srovná jídlo v žaludku. A umí potlačit chutě. Lepší je pochopitelně varianta bez mléka. Hodně podobné účinky má i čtvereček hořké čokolády.

Voda
Zvýšené množství vody, jak známo, doprovází dietní jídelníček tak nějak celkově. Říká se: Máš-li hlad, nejdřív se napij. Doporučené množství vody na den ale záleží na tom, zda pracujete v kanceláři nebo fyzicky se hýbete. Zda jste také raději v kavárně nebo na sportovišti, kolik vám je let a jaké jste výšky. Průměrně to jsou 2,5 až 3 litry vody za den. I čínská dietetika operuje s vodou, kterou je potřeba nejdříve vypít půl hodiny před jídlem. Jde o zhruba 2-3 dcl. Zkusíte to?

Těstoviny z kořene konjac
Můj soukromý tip. Shirataki těstoviny jsou vyráběny z kořene plodiny konjac, která vzhledem připomíná naši červenou řepu. Mají minimum kalorií a spoustu vody, proto jsou pro dietu jak dělané. Obyvatelé asijského kontinentu, hlavně pak Japonska, začali používat tuto plodinu už před více než 2000 lety. Kde je seženete? Dívejte se hlavně do obchodů s japonskými potravinami nebo pochopitelně na netu. Skvělou zprávou je, že hotové jsou zhruba za 4 minuty a jíst se díky složení mohou bez výčitek i k večeři. Recepty najdete i na MyDiet👌..

Jehličky
Jednou z možností, jak si na začátku redukčního programu pomoci, je spolupráce s čínskou medicínou. Můžete si totiž nechat píchnout jehličky, které zabraňují pocitu hladu.  Akupunktura vás podpoří, nikoli zachrání. Navíc je podmíněna speciálním redukčním programem a jen na krátkou dobu. Pomůže vám ale žaludek “scvrknout”. Berte to jen jako záchranou berličku na začátek. Pak se musíte vrátit k pravidelné zdravé stravě.

Procházka
Zdá se vám to zvláštní tip? Jenže funguje! Z vlastní zkušenosti ho mohu jen doporučit. Někdy totiž stačí odpoutat pozornost od toho, že byste si něco k jídlu ještě dali. Pobyt na čerstvém vzduchu je jednou z možností. Projděte se třeba jen kolem domu, vaše smysly se soustředí na vůni, světlo, západ slunce… a zapomenete na to, co se děje v žaludku.

Šmakoun
Šmakoun je plnohodnotná potravina s vysokým obsahem kvalitní živočišné bílkoviny, bez tuků, cholesterolu, lepku, s minimem sacharidů, a s nízkou energií. Díky pestrosti nabídky Šmakouna od ochucených plátků, přes Štíhlé nudle až po potraviny, v nichž je Šmakoun obsažen (masné výrobky, sladké krémy), jej můžete používat často, aniž by se vám přejedl. Prakticky jím doplňujete a vylepšujete své tradiční recepty. Tak šup ho zkusit, zse najdete inspiraci na šmakounové recepty na MyDiet.cz .

Masáže
Nevěříte, že by vás mohly zbavit hladu? Ručím vám za to. Především: zasloužíte si, aby vás někdo hýčkal. Vonné oleje, které se při masážích používají, navíc umí opět zklidnit tělo i mysl. Bude vám tak krásně, že úplně zapomenete na nějaký hlad... Navíc právě masáže podporují hubnutí!

Úsilí
Dejte si práci s tím, aby vaše strava byla opravdu pestrá. Nejezte dokola stejné věci, i když k tomu má většina z nás tendenci. Hrajte si s kombinacemi jídel, hledejte recepty i potraviny, sledujte můj instagram, dávám tam tipy. Nuda totiž může být také jednou z příčin hladu. I to radí psychologové. Proto překvapujte své tělo. Nové podněty jsou účinné pro výsledky.

Mějte přehled
Ale nejvíc, je nemít hlad. Jíst pravidelně, dostatečně a vyváženě. Jestli chcete vědět, kolik čeho a proč, zkuste si jídelníček zdarma zapsat na stránkách mydiet.cz. Pokud máte při dietě hlad, není to správná cesta. Oslovte na stránce MyDiet nutriční terapeutku, nebo mi zavolejte!



Žádné komentáře:

Okomentovat