Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

24. června 2019

Co jíst ve vedrech, když chcete zhubnout?


Možná se vám ve vedrech nechce moc jíst. Žaludek vnímáte tak trochu na vodě, či prostě jen nemáte chuť. Jenže něco by to chtělo! Pokusím se vám poradit, jak s jídlem ve vysokých teplotách.

Potíž je totiž v tom, že jakmile zajde slunce a vzduch se ochladí, hlad vás stejně dožene. Nebo ne? Jenže cpát si břicho na noc jídlem, vede k tomu, co přesně nechcete. Nejenže se vám bude špatně spát, ale navíc i přes celodenní hladovění, budete ve výsledku tloustnout. Zkuste proto do sebe pravidelně něco dostat, alespoň malého. Tady je má dávka inspirace, co by to například mohlo být. Mám vyzkoušené!

Ráno:
Udělejte si smoothie bowl. Čerstvé ovoce rozmixujte s oříškovým máslem a přidejte trochu vloček.
nebo
Cottage sýr s rajčátky, bazalkou, chlebíkem. Cottage můžete dochutit jakoukoli zeleninou, třeba nakrájenou paprikou, přidat bylinky a máte osvěžující pomazánku.

Oběd:
Salát, ale vyváženě: s masem i sacharidy. Když nechcete vařit rýži nebo kuskus, pomozte si chlebem, grisinami, krekery, osvěžte salát ovocem….
nebo
Vlažný silný vývar. Paradoxně jeho pitím budete snášet lépe venkovní vedro než studeným pitím. Navíc do sebe dostanete hned spoustu vitamínů.


Přes den
Smoothie, meloun, jahody, broskv
Klidně i jako mléčný koktejl
nebo
Ledovou kávu s proteinem! Uvařte si espresso a v shakeru umíchejte vanilkový protein s mlékem a ledem. Pak smíchejte dohromady. Budete mít úžasné vanilkovo-kávové frapé.
Protein seženete zde

Večeře:
Pečená zelenina – vychlazená, s listovým salátem
nebo
Okurková polévka
nebo
Gazpacho se sýrem


Uvidíte, že když si trochu během dne dopřejete jídla, nebudete večer pořádat nájezdy na ledničku. Protože to je přesně to, čemu je potřeba se vyhnout...

Vaše Lada

1 komentář:

  1. Dík za rady! :) Ještě bych chtěla doplnit z mojí zkušenosti, že často piji přes den zelený čaj, kterej funguje jako detoxikace a dodá energii :)

    OdpovědětVymazat