Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

3. června 2019

Co by vám teď v jídelníčku chybět nemělo?

Také vám slunce vlilo energii do těla a chuť dělat změny ve svém životě? Tak pomalu, žádné rychlé pohyby, stačí drobné krůčky. Alespoň v jídle. Co by vám v něm teď nemělo chybět?


Odlehčete a zeleňte
Chladné dny jsou pryč, proto klidně můžete dát sbohem tučným výrobkům. Tělo už je nepotřebuje. Vsaďte více třeba na kuřecí, krůtí maso, z ryb pak na pstruhy, krevety... Místo tučných sýrů se držte těch, co mají do 30 procent tuku, místo smažení raději pečte, napařujte, blanšírujte. Pomůže vám také snížení příjmu mléčných výrobků, bílé mouky i cukru.




Naopak vzhůru do čerstvé zeleniny, nyní je čas na hlavně na ředkvičky, chřest, mladou mrkev, kedlubny. Konečně jsou také čerstvé bylinky či zelené saláty, rukola, polníček, řeřicha, vojtěška, baby špenát. Všechny mají vitamíny i minerály, jsou zásobárnou enzymů, mají detoxikační schopnosti a hlavně také specifickou chuť, takže i vaše smysly si přijdou konečně na své. Saláty lehce okyselte ume octem nebo jablečným octem.


Nebojte se polévek
Pořád ještě není hlavní sezona zeleniny, takže stále ještě můžete dělat i teplé polévky - hlavně vývary. Do polévek zkuste přidávat mořské řasy, které dodávají minerály a čistí tělo. Dále houby shitake, hlívu ústřičnou, maitake (pomáhají trávit, regulují hmotnost).

Odšťavňujte
Z ovoce používejte sezónní druhy: jablka, hrušky, sušené plody (které předem namočte), vhodný je také grapefruit, citron. Zařaďte malé množství čerstvých džusů – mrkev, řapíkatý celer, řepa, jablko. Jednoduše se pokuste obměnit na vašem jídelníčku pár drobností a zaměřte se na příval vitaminových jídel. I díky tomu pak budete energie pořád dostatek a navíc se vám zase rozhoupe vaše hubnutí směrem dolů...

Hurá do toho!

Žádné komentáře:

Okomentovat