Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

15. dubna 2019

Nevíte co ke svačině? Mám pro vás tipy, které vám budou chutnat!



Když nemáte velký hlad a stejně byste si něco dali, jsou svačinky tou správnou volbou. Jak se ale vyhnout zbytečným kaloriím navíc? Vymyslela jsme pár tipů, které si můžete připravit dopředu a nebo jen popadnout do ruky. Které to jsou?

Nádivka, po které nepřiberete

Potřebujete: 4 kusy celozrnného rohlíku, 200 ml polotučného mléka, 1 sáček kypřícího prášku, 200 g Kladenské pečeně vcelku, 150 g Šmakouna natural, 100 g mrkve, 2 kusy jarní cibulky, 50 g baby špenátu, 15 g čerstvé bazalky, 4 kusy vajec, 2 stroužky česneku, ¼ lžičky muškátového květu, 150 g bílého jogurtu
Postup:
1. Rohlíky nakrájejte na kostičky, pokropte je mlékem a posypejte práškem do pečiva. Přidejte kladenskou pečeni nakrájenou na kostky a nahrubo nastrouhaného šmakouna.

2. Mrkev nastrouhejte nahrubo. Žloutky oddělte od bílků. V misce ušlehejte žloutky s česnekem, muškátovým květem a spojte jogurtem. Pormíchejte s rohlíkovou hmotou. Nakonec lehce vmíchejte ušlehané bílky.

3. Do pekáčku o velikosti 25 x 35 cm rozprostřete směs na pečicí papír. Nádivku pečte na 180 stupňů Celsia asi 40 minut.

Lehoučký cheesecake
Potřebujete: 270 g müsli bez přidaného cukru s ořechy, 40 g neloupaných mandlí, 30 g burákového másla, 50 g datlí, 120 g banánu, 40 g čekankového sirupu, 50 g bílého řeckého jogurtu, 15 g holandského kakaa, 500 g odtučněného tvarohu, 500 g polotučného tvarohu, 150 g bílého jogurtu (2,5 %), 2 kusy vajec, 50 g čekankového sirupu, 40 g vanilkového proteinového prášku, 100 g malin
Postup:
1. Müsli a mandle vsypejte do mixéru a rozmixujte na hrubší mouku, přidejte burákové máslo, datle, banán, čekankový sirup, řecký jogurt i kakao. Vypracujte těsto, nesmí se moc lepit, ani být příliř sypké. Připravte si kulatou formu, vyložte ji pečicím papírem a těsto důkladně vtlačte na její dno.
2. Ve velké míse smíchejte oba tvarohy a jogurt. Promíchejte a postupně do tvarohové hmoty zašlehejte obě vejce. Přislaďte čekankovým sirupem a vmíchejte vanilkový protein. Pokud se vám zdá tvarohová náplň málo sladká, přidejte pár kapek tekuté stévie.
3. Tvarohovou náplň nalijte na korpus a pečte v troubě předehřáté na 200 stupňů asi 10 minut a dalších 50 minut na 180 stupňů Celsia. Po upečení nechte vychladnout na kuchyňské lince. Ozdobte malinami a uložte do lednice. Cheesecake chutná lépe, kdy je uleželý a vychlazený.

Mangová tyčinka

Dopolední svačinka je unikátní energetická duotyčinka (2 tyčinky po 30 g) navržená tak, aby složením a velikostí odpovídala tomu, co potřebujete k dopolední svačině. Vyváženě doplní energii, bílkoviny i sacharidy. Zažene hlad mezi snídaní a obědem. Díky lahodné kombinaci manga, ananasu a kokosu se na chvíli ocitnete v Karibiku. Tyčinka plná exotického ovoce je natolik úžasná, že se budete každý den rozhodovat, jestli si dát raději čerstvé ovoce nebo ovocnou tyčinku. Bez obav, výživový výsledek bude naprosto stejný. Pro vás, kdo hledáte funkční a přitom čistou potravinu, ideální volba. Zakoupíte na dietella.cz.

Další tipy najdete v mé kuchařce Štěstí na talíři.

Mějte hezké dny a užívejte si dobré jídlo!

Vaše Lada









Žádné komentáře:

Okomentovat