Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

27. prosince 2017

Desatero, jak přežít silvestrovské veselí

Nejen Vánoce jsou spojené se spoustou jídla. I Silvestrovské oslavy mohou být pro vás, co se snažíte něco udělat pro své zdraví, těžkou zkouškou. Abyste to se zdarem přežili, sepsala jsem Vám několik pravidel a tipů, jak to zvládnout a zároveň si to užít bez stresu.

1. Plánujte. Věřte tomu, že pokud si celý silvestrovský den předem pečlivě naplánujete, nemusíte mít strach, že by se vám to potom vymklo z rukou. Naplánujte si celý den, stejně jako kterýkoli jiný den. Pouze si nechte nějakou rezervu ve všech živinách i v energii, abyste nemuseli celý večer být o hladu.

2. Před tím, než odejdete na oslavu nezapomeňte se navečeřet. Není nic horšího, než když dorazíte hladoví někam, kde je všude spousta jídla. To se potom odolává těžko a dopadne to tak, že sníte, co potkáte, bez přemýšlení. O pití alkoholu nalačno ani nemluvě.

3. Pokud máte v plánu pít alkohol, doporučuji v menším množství bílé víno, ke kterému je vhodné popíjet obyčejnou vodu.

4. Tvrdý alkohol je v rámci vašeho snažení úplně nevhodný. Pokud vás okolí často nutí do přípitků a panáků, zkuste si předem připravit nějakou věrohodnou výmluvu, proč pít nesmíte, např. právě dobíráte antibiotika :-) Malý přípitek o půlnoci samozřejmě nevadí.

5. Vyvarujte se pití jakýchkoli slazených nápojů a koktejlů.

6. Při vybírání jídla koukejte po tom, kde snadno identifikujete složení, kde nebude nic schovaného. Např. nakrájený sýr, šunka, maso, zelenina, ovoce je lepší než neidentifikovatelná pomazánka na chlebíčku, saláty s majonézou. A bude se vám to i zpětně lépe zapisovat na MyDiet.cz

7. Vyhýbejte se veškerým chipsům, křupkám, tyčinkám, soleným arašídům, sladkým zákuskům. Jsou lepší věci, na kterých si pochutnáte.

8. Nenechte se odradit různými škarohlídy, kteří vás budou pokoušet a říkat: „Jen si dej, jednou se to nezblázní.“ Ono se to nezblázní, ale tady jde o princip. Proč by vás měl někdo nutit dělat něco, co už víte, že pro vás není to pravé? Stůjte si za svým postojem!

9. Kdyby se vám během dne nebo i během večera naskytla možnost nějakého pohybu, tak to bude jen dobře. Tancujte.

10. Pro jistotu mějte v kabelce s sebou nějakou proteinovou tyčku. Co kdyby náhodou nebylo vůbec nic, co byste si dali? Důležité je být připravený na všechno.


Každopádně si konec roku hezky užijte a přeji vám šťastný vstup do nového roku 😊




Žádné komentáře:

Okomentovat