Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

8. června 2020

Pojďme si to říct na rovinu. Už je čas. Šance vypadat v létě v kraťasech i plavkách tak, jak byste chtěli, ale pořád ještě je! Jestli se chystáte užít si léto někde u vody, příjemně se slunit, určitě vám přijde vhod pár kilo dole. V případě, že to potřebujete - pochopitelně. Co bych radila?
S rozumem (ne)v koncích
Především se nenechte pobláznit do nějakých diet. To je akce na dva týdny a nejenže pak sníte na co přijdete, ale ještě budete mít kil víc než méně. A s každou dietou, kterou zkoušíte, snižujete skutečnou šanci zhubnout... Takže tudy cesta nevede.

Hoďte si to do apky
Teď to chce reálný přehled o tom, kolik a čeho jíte. Klikněte na mydiet.cz a nasázejte si jeden den do aplikace. Vyjedou vám čísla. Nejlepším řešením je konzultace s odborníkem, protože ono to sice vypadá všechno easy, ale úplně není. Tělo je zkrátka složitější záležitost.

Přílohy jsou potřeba
Zjistili jste chyby? Špatné složení denního příjmu? Nebo lahvinky vína večer? Po obědě dezertík? A to vše pak řešíte večerním salátem? Přestože sacharidy už dávno nejsou pověstným strašákem v hubnutí, lidé se jich stále ještě straní. Zejména ve večerních hodinách vynechávají přílohy i pečivo, připraví si lehký salát a chodí spát hladoví. Ohrožujete tím kvalitu spánku, ale i psychickou pohodu, takže s mírou, ale jezte je. Když vynecháte drinky, můžete se v klidu najíst normálně.

Nemakejte jako blázen
Pokud se pustíte i do cvičení a do teď jste nehnuli brvou, zabrzděte. Jet z nuly na sto vás zničí. Běžte na svižnou procházku. Zacvičte si podle videa na 20 minut. Stačí! Nesmí to být jednou za týden. Ale klidně obden, krátké cvičení má větší výsledky než dlouhé běhy. Navíc po těch máte určitě velký hlad... A to není potřeba.

Nebojte se tuků
Zapomínáte „pro samou dietu“ jíst potraviny s vysokým obsahem zdravých tuků – např. lososa, ořechy, avokádo? V dietě nestačí jen jíst nízkotučné jogurty a kuřecí maso bez tuku. Měli byste si do jogurtu přidat 10 g mandlí nebo kešu – tuk přináší chuť a hlavně svačina s tukem lépe zasytí. To stejné losos nebo jiná tučnější ryba. Mnohem více zasytí než kuřecí maso a přináší omega 3 mastné kyseliny, které z jiných surovin hůře posbíráte. Avokádo = tuk. Takže se nebojte, nejezte to všechno na noc, ale všechny zdravé tuky do diety patří.
Hubnutí chvíli trvá
Hubnutí je dlouhodobým procesem. Proto když s klienty tento problém řeším, chci z nich cítit, že jim tato změna vyhovuje, těší se na ni, jsou motivovaní. Jsou totiž případy, kdy lidé nehubnou pro sebe, ale pro někoho druhého (lékař, blízký člověk). Může se tak stát, že mají k této velké změně od začátku záporný postoj. Tímto způsobem nedokážete nastavený režim udržet dlouho a může nás to dostat do zbytečné nepohody, která rozhodně hubnutí nepomáhá.

Motivujte se
Co si takhle dát cíl a odměnu za něj? Právě ty pěkné plavky, sexy šaty, značkové kraťasy, kvalitní boty. Když teď najedete na správný režim, věřím, že budete v létě spokojeni a létat s oblečení s lehkostí, ne upocení a naštvaní na svět. Představujte si při svém snažení tu radost v cíli. Držím vám palce. A dejte vědět, jak vám to jde!

Lada