Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

27. dubna 2020

Vím, že bylo těžké udržet si motivaci a k tomu všechny ty starosti s prací, dětmi, vařením. Ale teď už se můžeme zase pustit směle do všech plánů a snů. Tak rychle na to!


Konečně se ledy hnuly a můžete už se trochu začít těšit na to, co bude. Můžete si znova vybrat hezké šaty, plavky nebo sukni, v nichž by vám to letošní léto mohlo slušet. Přejete si to? Mám pro vás plán:


Rozjíždíme to
Stoupněte si na váhu a zapište si, jak na tom jste. Nejlepší za mne je hmotnostní chytrá váha, která vám nejen měří kila, ale také procenta tuků v těle a množství svalů. Což je dobré, protože se cvičením se vám složení těla mění a pouze na kilech by to nemuselo být znát. Navíc vám vše ukládá do aplikace v telefonu. A vy i vidíte graf, jak se vám daří.


Kolik a kdy
Dejte si reálný cíl, do kdy byste chtěla zhubnout. A kolik. Zamyslete se nad tím, kde děláte chyby nebo kde máte slabiny a pojďte je společně odstranit. Všichni moc dobře víme, že asi ty chipsy večer s vínem nejsou ono. Stejně jako odpolední dortík... A dál?


Plánujte
Připravte si pro první dny plán, co budete jíst a podle toho i nakupte. Nevíte-li si rady,  podívejte se na myDiet.cz na recepty nebo sledujte můj instagram. Dávám vám tam hodně tipů na jídla, která zkouším, takže za mne jsou v pořádku. 


Tohle snižte, tam přidejte
Zkuste se zaměřit i na snížené sladkých pamlsků a vyměnit je za bílkoviny, třeba ovocné tvarohy. Nejlépe bílé s trochou ovoce, ať je to i lahodné oku. Stejně tak si spočtěte, kolik vody během dne vypijete. Aspoň 2,5 litru by to být mělo. Pokud je vedro či cvičíte či oboje, zvyšujte množství. Hlavně během dne. 


Pohyb zpevňuje
Přidejte svůj oblíbený pohyb, nebo zkrátka cvičení, které vás baví: věřím, že jste stihla něco vyzkoušet i během karantény… Takže víte, že i 20 minut denně tabaty nebo hiitu umí divy. 

A teď už stačí se směle pustit do práce.. Žádné prudké pohyby, hezky vklidu a s radostí. Jsem tady pro vás!

Vaše
Lada

22. dubna 2020

Už toho máte také dost? Držíte se jen tak tak? Neházejte flintu do žita a nakopněte znovu svoji morálku!

Tak dlouho jste jela podle správného menu i poctivě cvičila, ale teď vám vaše cíle zmizely někde v nedohlednu? Věřte, že jsme na tom všichni podobně. Ale víte co? Nesmíte to vzdát.

Dostali jsme čas
Možná jste měla naplánovanou svatbu, kterou jste nakonec přeložila. Možná jste chtěla jet na vysněné závody, na něž jste se těsně před karanténou i kvalifikovala. A dost možná se vám konečně začalo dařit pomalinku hubnout. Tak proč byste to měla shodit ze stolu? Proč byste se na to měla vykašlat? Nene, naopak. Dostali jsme všichni čas navíc. Být lepší v tom, co chceme a o co se snažíme.

Překážky? Zvládneme
Denní rytmus je nyní o dost jiný, než běžně. Ale přece jen, měsíc už je za námi. A jde se vrátit i ke zvykům, které jste se už naučila. Zdravá snídaně, připravený oběd, dobrá večeře. A svačinky pochopitelně. Znovu se vraťte do aplikace MyDiet.cz. Znovu oprašte čísla a makroživiny, ať víte, kolik čeho jíte.

Podpořte se
Svou motivaci i podpořte něčím, co vám změří vaši současnou snahu. Může to být chytrá váha, která ukáže množství svalů i tuku. Nebo sportovní hodinky, abyste věděla, kolik máte uběhnutých kilometrů a spálených kalorií… Nebo digitální váha, na přesné vážení vaší porce… Co vy na to?

Pečte, vařte, bavte se
Kolik receptů jste odkládala a teď máte možnost je zkusit? Domácí žitný chleba, špaldové housky, banánový chlebíček...Je navíc období pro pečenou zeleninu, tak vzhůru na celerové či petrželové hranolky, pyré z batátů, ale také třeba domácí burgery z hovězího masa. Všechno jde udělat zdravě, tak, abyste si pochutnala, ale i se dobře najedla. Protože dobré jídlo dělá i dobrou náladu. Mrkněte se ke mně na instagram, dávám vám tam tipy.

Tohle všechno se vám vrátí
Vím, že to není snadné, ale nebojte se. Všechna snaha i morálka, kterou teď musíte aktivovat víc než kdy jindy, nepřijde vniveč! Zkuste třeba mrknout na cvičební domácí videa a pustit se do nich. Vyběhnout ven, popadnout kolo, zkrátka nenechat chmury, aby vás dostihly. Tohle všechno až skončí karanténa, jako když najdete! Budete mít třeba zpevněné břicho, protože jste poctivě cvičila. Nebo klidně odhalíte ruce, protože jste dokázala neztloustnout.
Tak šup!
Nevzdávejte se a držte se!
Jedeme v tom společně.

S láskou Lada