Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

17. února 2020

Domácí krabičková dieta: krok za krokem

 Už vás nebaví pořád někde během dne shánět jídlo, být hladoví a sahat po věcech, které jsou spíš nouze než radost v žaludku?
Zkusím vám poradit, jak byste to mohli udělat jinak. Připravte si v neděli jídlo na celý týden (a nebo aspoň pár dní).

Základem je plán
V sobotu si promyslete, co budete vařit a seznam surovin, co budete potřebovat rovnou napište do objednávky na rohlík.cz. Objednejte si dovoz na neděli ráno. Pochopitelně papír a nákup v supermarketu je taky varianta.

Jde se na to
Uvařte oběd a hned po něm se do toho pusťte. Pokud používáte webové stránky myDiet.cz na zápis jídelníčku - zapište si jídla rovnou do nich. A uvařte tolik porcí, kolik využijete pro sebe i pro zbytek rodiny. Například když připravuji králičí ragú, vím, že syn ho nebude, tak uvařím jen 2 porce. Buď si dá manžel se mnou, nebo to budu mít na 2x.

Co si kdo dá
Trhané krůtí maso - vím, že syn bude určitě nadšený, uvařím 4 porce. Na krabičku si pak poznačím kolik je celková váha čtyřech porcí v uvařeném stavu, abych věděla, že si mám dát 1/4. Pak k tomu uvařím rýži, těstoviny a připravím tortilly. Každý si dá, na co bude mít zrovna chuť.

A tak pokračuji s ostatními jídly. Snažím se, aby vždy bylo od každého něco. Tzn. nějaká ryba, nějaká luštěnina nebo tofu, hovězí i drůbež.

Šetříte peníze i svůj žaludek
Pak se vrhnu na svačiny, zase záleží, co je v oblibě. Většinou dělám po dvou porcích. Pro inspiraci si kliknu na své recepty v poradně, podívejte se také. Vyberte si od tvarohů s ovocem po různé chlebíky s domácím hummusem a zeleninou.... A hurá, až do pátku mám svatý klid. Ano, stojí to práci a pár hodin času, ale: ušetříte si stres, peníze a hlavně budete jíst, jak skutečně chcete a ne do čeho vás tlačí situace a hlad.

Tak to zkuste!

Lada

Žádné komentáře:

Okomentovat