Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

8. června 2020

Pojďme si to říct na rovinu. Už je čas. Šance vypadat v létě v kraťasech i plavkách tak, jak byste chtěli, ale pořád ještě je! Jestli se chystáte užít si léto někde u vody, příjemně se slunit, určitě vám přijde vhod pár kilo dole. V případě, že to potřebujete - pochopitelně. Co bych radila?
S rozumem (ne)v koncích
Především se nenechte pobláznit do nějakých diet. To je akce na dva týdny a nejenže pak sníte na co přijdete, ale ještě budete mít kil víc než méně. A s každou dietou, kterou zkoušíte, snižujete skutečnou šanci zhubnout... Takže tudy cesta nevede.

Hoďte si to do apky
Teď to chce reálný přehled o tom, kolik a čeho jíte. Klikněte na mydiet.cz a nasázejte si jeden den do aplikace. Vyjedou vám čísla. Nejlepším řešením je konzultace s odborníkem, protože ono to sice vypadá všechno easy, ale úplně není. Tělo je zkrátka složitější záležitost.

Přílohy jsou potřeba
Zjistili jste chyby? Špatné složení denního příjmu? Nebo lahvinky vína večer? Po obědě dezertík? A to vše pak řešíte večerním salátem? Přestože sacharidy už dávno nejsou pověstným strašákem v hubnutí, lidé se jich stále ještě straní. Zejména ve večerních hodinách vynechávají přílohy i pečivo, připraví si lehký salát a chodí spát hladoví. Ohrožujete tím kvalitu spánku, ale i psychickou pohodu, takže s mírou, ale jezte je. Když vynecháte drinky, můžete se v klidu najíst normálně.

Nemakejte jako blázen
Pokud se pustíte i do cvičení a do teď jste nehnuli brvou, zabrzděte. Jet z nuly na sto vás zničí. Běžte na svižnou procházku. Zacvičte si podle videa na 20 minut. Stačí! Nesmí to být jednou za týden. Ale klidně obden, krátké cvičení má větší výsledky než dlouhé běhy. Navíc po těch máte určitě velký hlad... A to není potřeba.

Nebojte se tuků
Zapomínáte „pro samou dietu“ jíst potraviny s vysokým obsahem zdravých tuků – např. lososa, ořechy, avokádo? V dietě nestačí jen jíst nízkotučné jogurty a kuřecí maso bez tuku. Měli byste si do jogurtu přidat 10 g mandlí nebo kešu – tuk přináší chuť a hlavně svačina s tukem lépe zasytí. To stejné losos nebo jiná tučnější ryba. Mnohem více zasytí než kuřecí maso a přináší omega 3 mastné kyseliny, které z jiných surovin hůře posbíráte. Avokádo = tuk. Takže se nebojte, nejezte to všechno na noc, ale všechny zdravé tuky do diety patří.
Hubnutí chvíli trvá
Hubnutí je dlouhodobým procesem. Proto když s klienty tento problém řeším, chci z nich cítit, že jim tato změna vyhovuje, těší se na ni, jsou motivovaní. Jsou totiž případy, kdy lidé nehubnou pro sebe, ale pro někoho druhého (lékař, blízký člověk). Může se tak stát, že mají k této velké změně od začátku záporný postoj. Tímto způsobem nedokážete nastavený režim udržet dlouho a může nás to dostat do zbytečné nepohody, která rozhodně hubnutí nepomáhá.

Motivujte se
Co si takhle dát cíl a odměnu za něj? Právě ty pěkné plavky, sexy šaty, značkové kraťasy, kvalitní boty. Když teď najedete na správný režim, věřím, že budete v létě spokojeni a létat s oblečení s lehkostí, ne upocení a naštvaní na svět. Představujte si při svém snažení tu radost v cíli. Držím vám palce. A dejte vědět, jak vám to jde!

Lada







12. května 2020

Možná vás překvapím, ale pustila jsem se do krabičkové diety. Ano, já! Často se mě totiž ptáte, jakou bych vám pro začátek hubnutí doporučila. A tak jsem chtěla mít jasno…

Krabičkových diet je totiž na trhu hodně a je mi jasné, že vyznat se v nich, není jednoduché. Máte vsadit na kvalitu jídla? Sledovat složení? Cenu? Chtít pět jídel denně nebo vám budou stačit tři? A bude to vůbec dobré?

Zaměřeno na kde co
Ne každá krabičková dieta pracuje se stejným poměrem živin jako já. A jelikož vím, co na vás klienty funguje, chci aby stejně fungovala i jídla v krabičkách. Hodně firem jsem omrkla i s kalkulačkou, abych zjistila, jaké mají jídelníčky. Někdy jsem se nestačila divit, jak pracují s podvýživou - vlastně sází na jistotu, že člověk zhubne, když příjem držíte pod 5000 kJ a klidně vám dají do krabičky i bramborový salát. Tohle není můj styl.

Vyváženost mě baví
Až jsem narazila na FITkitchen, kde je všechno v pořádku - živiny, nálož kalorií, můžete si vybrat, když cvičíte i větší příjem, porce krásné, chuť velmi dobrá. Konečně jsem zajásala. Navíc nepracují se dvěma svačinami, ale s jednou svačinou a dezertem. Můžete si ho dát po obědě (možná i po večeři), nebo jako svačinu, je to na vás. Ale když to sečtete jako denní bilanci, jste ve svých číslech. Přijde mi to dietářsky zajímavý - přátelský krok: oko vidí dezert, jazýček si smlsne a nemáte černé svědomí, že jste si dovolila.

Jedu v tom s vámi
Proto jsem se do toho vrhla a věřím, že to bude fungovat. Pro vás jsem domluvila 10 procent slevu, kdybyste to chtěli zkusit také. Rozjezd hubnutí nikdy není snadný, tak kdybyste si ho chtěli ulehčit, tudy vede cesta. Co říkáte, jdeme na to?

Stačí vybrat program (nálož energie), uplatnit slevu s kódem Lada10 a jedete!



27. dubna 2020

Vím, že bylo těžké udržet si motivaci a k tomu všechny ty starosti s prací, dětmi, vařením. Ale teď už se můžeme zase pustit směle do všech plánů a snů. Tak rychle na to!


Konečně se ledy hnuly a můžete už se trochu začít těšit na to, co bude. Můžete si znova vybrat hezké šaty, plavky nebo sukni, v nichž by vám to letošní léto mohlo slušet. Přejete si to? Mám pro vás plán:


Rozjíždíme to
Stoupněte si na váhu a zapište si, jak na tom jste. Nejlepší za mne je hmotnostní chytrá váha, která vám nejen měří kila, ale také procenta tuků v těle a množství svalů. Což je dobré, protože se cvičením se vám složení těla mění a pouze na kilech by to nemuselo být znát. Navíc vám vše ukládá do aplikace v telefonu. A vy i vidíte graf, jak se vám daří.


Kolik a kdy
Dejte si reálný cíl, do kdy byste chtěla zhubnout. A kolik. Zamyslete se nad tím, kde děláte chyby nebo kde máte slabiny a pojďte je společně odstranit. Všichni moc dobře víme, že asi ty chipsy večer s vínem nejsou ono. Stejně jako odpolední dortík... A dál?


Plánujte
Připravte si pro první dny plán, co budete jíst a podle toho i nakupte. Nevíte-li si rady,  podívejte se na myDiet.cz na recepty nebo sledujte můj instagram. Dávám vám tam hodně tipů na jídla, která zkouším, takže za mne jsou v pořádku. 


Tohle snižte, tam přidejte
Zkuste se zaměřit i na snížené sladkých pamlsků a vyměnit je za bílkoviny, třeba ovocné tvarohy. Nejlépe bílé s trochou ovoce, ať je to i lahodné oku. Stejně tak si spočtěte, kolik vody během dne vypijete. Aspoň 2,5 litru by to být mělo. Pokud je vedro či cvičíte či oboje, zvyšujte množství. Hlavně během dne. 


Pohyb zpevňuje
Přidejte svůj oblíbený pohyb, nebo zkrátka cvičení, které vás baví: věřím, že jste stihla něco vyzkoušet i během karantény… Takže víte, že i 20 minut denně tabaty nebo hiitu umí divy. 

A teď už stačí se směle pustit do práce.. Žádné prudké pohyby, hezky vklidu a s radostí. Jsem tady pro vás!

Vaše
Lada

22. dubna 2020

Už toho máte také dost? Držíte se jen tak tak? Neházejte flintu do žita a nakopněte znovu svoji morálku!

Tak dlouho jste jela podle správného menu i poctivě cvičila, ale teď vám vaše cíle zmizely někde v nedohlednu? Věřte, že jsme na tom všichni podobně. Ale víte co? Nesmíte to vzdát.

Dostali jsme čas
Možná jste měla naplánovanou svatbu, kterou jste nakonec přeložila. Možná jste chtěla jet na vysněné závody, na něž jste se těsně před karanténou i kvalifikovala. A dost možná se vám konečně začalo dařit pomalinku hubnout. Tak proč byste to měla shodit ze stolu? Proč byste se na to měla vykašlat? Nene, naopak. Dostali jsme všichni čas navíc. Být lepší v tom, co chceme a o co se snažíme.

Překážky? Zvládneme
Denní rytmus je nyní o dost jiný, než běžně. Ale přece jen, měsíc už je za námi. A jde se vrátit i ke zvykům, které jste se už naučila. Zdravá snídaně, připravený oběd, dobrá večeře. A svačinky pochopitelně. Znovu se vraťte do aplikace MyDiet.cz. Znovu oprašte čísla a makroživiny, ať víte, kolik čeho jíte.

Podpořte se
Svou motivaci i podpořte něčím, co vám změří vaši současnou snahu. Může to být chytrá váha, která ukáže množství svalů i tuku. Nebo sportovní hodinky, abyste věděla, kolik máte uběhnutých kilometrů a spálených kalorií… Nebo digitální váha, na přesné vážení vaší porce… Co vy na to?

Pečte, vařte, bavte se
Kolik receptů jste odkládala a teď máte možnost je zkusit? Domácí žitný chleba, špaldové housky, banánový chlebíček...Je navíc období pro pečenou zeleninu, tak vzhůru na celerové či petrželové hranolky, pyré z batátů, ale také třeba domácí burgery z hovězího masa. Všechno jde udělat zdravě, tak, abyste si pochutnala, ale i se dobře najedla. Protože dobré jídlo dělá i dobrou náladu. Mrkněte se ke mně na instagram, dávám vám tam tipy.

Tohle všechno se vám vrátí
Vím, že to není snadné, ale nebojte se. Všechna snaha i morálka, kterou teď musíte aktivovat víc než kdy jindy, nepřijde vniveč! Zkuste třeba mrknout na cvičební domácí videa a pustit se do nich. Vyběhnout ven, popadnout kolo, zkrátka nenechat chmury, aby vás dostihly. Tohle všechno až skončí karanténa, jako když najdete! Budete mít třeba zpevněné břicho, protože jste poctivě cvičila. Nebo klidně odhalíte ruce, protože jste dokázala neztloustnout.
Tak šup!
Nevzdávejte se a držte se!
Jedeme v tom společně.

S láskou Lada


30. března 2020

Právě teď se vám budou hodit potraviny, které vám pomohou posílit vaše tělo. A vězte, že možná největší bohatství se skrývá ve vaší vlastní spíži. 

Kysané zelí
Moderní lokální superpotravina s dlouholetou tradicí. Nejen, že obsahuje vitamíny C, B, E, K a minerály vápník, draslík, zinek a železo, ale také je plná probiotických kultur, které podporují vstřebávání právě vápníku a železa. Pravidelnou konzumací kysaného zelí si zklidníte střevní mikroflóru (navíc pomůže v hubnutí) a pořádně podpoříte imunitu!

Vývar
V tom domácím a poctivě připraveném, taženém několik hodin, se skrývá velká síla! Na přípravu vývaru potřebujete tři hlavní ingredience: maso, zeleninu a koření. Co se masa týče, vývar můžete připravit z jakéhokoliv druhu. Nejdůležitější princip přípravy vývaru zní: vařte pomalu a dlouho. Vývar (hlavně z masa) potřebuje čas. Pomůže vám odolat před nemocí!

Kimchi
Je připravené z nakládané a kvašené zeleniny a dalších ingrediencí. Hlavní součástí je čínské zelí, bílá ředkev, případně další zelenina, koření a sůl. Koření představují zpravidla červené chilli papričky mleté, zelená cibule kuchyňská, česnek, zázvor a nakládané rybí omáčky. Kimchi je vynikající zdroj vitamínů a minerálů, prostředek k udržení zdravého trávicího systému.

Pohanka
Specifická svou chutí a známá pro vysoký obsah cévy chránícího rutinu. Ačkoliv vypadá jako obilovina, pohanka je pouze semeno dnes ne příliš časté byliny, zato je ale přirozeně bezlepková. Je bohatá na antioxidanty, které chrání naše tělo před volnými radikály. Obsahuje vitamíny C, E, B a minerály hořčík, železo, fosfor, vápník a draslík. Zkuste ji jako přílohu, nebo jako kaši.


Jablka
Jestli toužíte po vitamínové bombě za pár korun, máte je! Najdete v nich hodně hořčíku, vápníku a hlavně vitamínu C. Léčivě působí na imunitní systém, kůži a nervovou soustavu. Velké plus je, že se dají jíst syrová, a tak zbytečně nepřicházíme o cenné složky, které by se varem či pečením vytrácely.

Cibule a česnek
Fungují totiž jako přírodní antibiotikum, a tak nám pomohou se záněty a chřipkami. Nastartují imunitní systém! V cibuli najdete například vitamín C, vitamíny skupiny B a draslík s vápníkem. Česnek je zase bohatým zdrojem železa a zinku.

A pokud si nevíte rady, co jíst či vařit, mrkněte na MyDiet.cz, mám tam pro vás hodně receptů!
Držte se a opatrujte.


Vaše Lada



16. března 2020

Karanténa. Není to teď snadné období, já vím. Ale vždycky se dá najít něco pozitivního i na takových věcech. Třeba… máte víc času na vaření, na to jíst dobře a zdravě. A dál?

Najednou je čas na věci, na které jsme předtím čas neměli. Doma se můžete věnovat samostudiu – čehokoli. Od jazyka, přes cvičení až po výrobu třeba speciálního džemu. Možná byste měli přečíst všechny vzdělávací lekce na MyDiet. Nebo prostudovat recepty v mé kuchařce, jsem si jistá, že najdete spoustu nových receptů, které jste ještě nezkoušeli. Vzhůru na ně!

Můžete si také udělat plán, jak byste si představovali do budoucna péči o své tělo – co a jak jíst, které sporty byste rádi objevili. I teď máte možnost zkusit třeba online jógu, cvičení s vlastním tělem, meditaci... Prostě dělat si plány a hledat nové, i to pomáhá k zachování dobrého zdraví.
Zavřeli vám jogovnu nebo fitko? Nevymlouvejte se na to. Když teď zaberete, získáte rozhodující náskok - až se vše vrátí do normálu, budete už dávno v bikiny kondici.

Ohledně dobrého jídla vám MyDiet.cz je stále nápomocna, nastaví vám zrcadlo, jak na tom jste. Mrkněte. Moc vám zapisování nešlo, neskamarádili jste se s ním? Teď je čas zkusit to znovu, brzy uvidíte výsledky. Stejně tak, když budete potřebovat něco z našich potravin, řádně jsme předzásobeni tak, abychom měli vše v našem e-shopu dietella.cz k dispozici.

Držím nám všem palce, ať jsme zdraví a zvládneme to spolu!

17. února 2020

 Už vás nebaví pořád někde během dne shánět jídlo, být hladoví a sahat po věcech, které jsou spíš nouze než radost v žaludku?
Zkusím vám poradit, jak byste to mohli udělat jinak. Připravte si v neděli jídlo na celý týden (a nebo aspoň pár dní).

Základem je plán
V sobotu si promyslete, co budete vařit a seznam surovin, co budete potřebovat rovnou napište do objednávky na rohlík.cz. Objednejte si dovoz na neděli ráno. Pochopitelně papír a nákup v supermarketu je taky varianta.

Jde se na to
Uvařte oběd a hned po něm se do toho pusťte. Pokud používáte webové stránky myDiet.cz na zápis jídelníčku - zapište si jídla rovnou do nich. A uvařte tolik porcí, kolik využijete pro sebe i pro zbytek rodiny. Například když připravuji králičí ragú, vím, že syn ho nebude, tak uvařím jen 2 porce. Buď si dá manžel se mnou, nebo to budu mít na 2x.

Co si kdo dá
Trhané krůtí maso - vím, že syn bude určitě nadšený, uvařím 4 porce. Na krabičku si pak poznačím kolik je celková váha čtyřech porcí v uvařeném stavu, abych věděla, že si mám dát 1/4. Pak k tomu uvařím rýži, těstoviny a připravím tortilly. Každý si dá, na co bude mít zrovna chuť.

A tak pokračuji s ostatními jídly. Snažím se, aby vždy bylo od každého něco. Tzn. nějaká ryba, nějaká luštěnina nebo tofu, hovězí i drůbež.

Šetříte peníze i svůj žaludek
Pak se vrhnu na svačiny, zase záleží, co je v oblibě. Většinou dělám po dvou porcích. Pro inspiraci si kliknu na své recepty v poradně, podívejte se také. Vyberte si od tvarohů s ovocem po různé chlebíky s domácím hummusem a zeleninou.... A hurá, až do pátku mám svatý klid. Ano, stojí to práci a pár hodin času, ale: ušetříte si stres, peníze a hlavně budete jíst, jak skutečně chcete a ne do čeho vás tlačí situace a hlad.

Tak to zkuste!

Lada

26. ledna 2020

Všichni bychom chtěli mít kila pryč rychle. Jenže tak to bohužel nefunguje. Nebo možná ano, ale znáte to – rychle dole, rychle nahoře… Jak tedy na to?

Dejte si menší cíle
Nic není zadarmo a i hubnutí prostě není snadná záležitost. Musíte se omezit, uskromnit, pracovat na sobě. Ale tak to je a tak to v životě chodí. Chce to tedy si i z téhle výzvy udělat zábavu. Ne trest, ne trápení. Nemávnout nad tím rukou, ale zkusit nějakou jinou cestu, či úhel. Dát si cíl. Protože ten umí s motivací divy. Tak?

Třeba se hecněte
Má známá vyburcovala své kolegyně v práci. Sama vždycky zdravě jedla a cvičila, ale i to časem je potřeba trochu osvěžit či změnit. A tak si se čtyřmi dalšími v práci řekly: Začínáme. Každá si vybrala cvičení, které bude blízko domova či práce, našla si na něj v rozvrhu čas a každá změnila jídlo. Jedna z nich oslovila i mne, abych poradila s jídelníčkem… A teď se podporují navzájem, hecují, kdo to vydrží tři měsíce a podobně. I to může být způsob, co myslíte?


Odstartujte jen jednou
Ty věčné začátky, viďte!? Ale věřím, že tentokrát to dáte a neustoupíte z cesty. A pokud ano, zase se rychle na ni vrátíte. Snažte se si pořád připomínat i svůj cíl: chcete mít vyrýsované břicho, vejít se do vypasovaných šatů, vypadat dobře na oslavě svých kulatin v květnu, zbavit se tuku na břiše, protože ohrožuje zdraví... Nikdo neříkal, že to bude snadné. Ale vy to dáte. Úspěšný je ten, kdo dokáže zvládnout neúspěchy. To klapne nebojte!

Odměňujte se
Abyste netrpěli tím, že jste se omezili, dělejte si radosti. Stačí malé věci: novou svíčkou, kytkou na stůl, lepším olivovým olejem, nějakým novým kouskem na cvičením, zkrátka pořád je něco... Mít se ráda je totiž ta nejlepší cesta k tomu, abyste se ve svém těle cítili dobře. Držím palce a jsem tu pro vás! Pojďte pomalu, ale jistě ke svému cíli.


Tak šup do toho!

S láskou Lada





5. ledna 2020

Leden mám ráda. Všichni jsou zapálení pro hubnutí. Chtějí cvičit i zdravě jíst a mají energii pro své rozhodnutí. Co vy? Jak jste na tom?

Já vás varovala. Ale co už, tak máte teď holt kila nahoře, nedopnete sukně, a proto raději nosíte košilové šaty… Nejste jediná. A navíc už se stejně nedá dělat. Tedy dá… Tak se na to spolu vrhneme, ať nemusíte takhle chodit až do léta, a pak šílet z plavkové sezóny.

Začněte si psát, jak jíte
To je známý krok, když chcete trochu zjistit, jaké vlastně máte skóre. Abyste rozuměla - kolik sníte a kolik energie vydáte. Jednoduchými kroky pak dojdeme k tomu, kde děláte chybu. Nejlepší bude, když kliknete na mou poradnu mydiet.cz. Tam přesně vpisujete, kolik a čeho, a výživová kalkulačka vám počítá sacharidy, bílkoviny, tuky na den.

Co s tím?
Pak si spolu můžeme sednout a probrat, kde musíte přidat nebo ubrat. Neděste se, většina žen jí spíš málo než hodně. Takže dobrá zpráva bude, že budete muset jíst víc. Ale jinak! Bude to chtít přidat na bílkovinách, kvalitních tucích a zelenině. To jsou obvyklé nedostatky zdravého a dietního jídelníčku.

Na nové adrese
A protože jste kromě on-line poradny chtěli, abychom se spolu i viděli, mám pro vás skvělou novinku.
Znovu se s vámi budu pravidelně osobně setkávat!
Najdete mne nově na adrese Senovážné náměstí 28,
v 6.patře v krásném prostoru studia SOUL THERAPY… kam můžete chodit i na jógu, masáže a jiné terapie. Objednat se můžete zde 

Dejte o sobě vědět. Určitě si ale připravte i tenisky, abyste se kromě jídla i trochu hýbala. Ne moc, ale trochu ano. Už kvůli vašim zádům přece.

Už nečekejte

Proto dalším krokem bude, abyste se porozhlédla po svém okolí a našla si lekci pilates, jógy nebo začala běhat. Pohyb je totiž skvělým antidepresivem. Hlavně vás donutí přemýšlet i nad tím, co jíte. Když už totiž budete hýbat tělem, nebudete mít chuť jíst špatně. Naopak. I proto jsem tu pak já, abych vám pomohla. Jedeme v tom spolu a dobereme se cíle, který si přejete.

Tak vzhůru na to!
Lada