Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

19. února 2019


Hodně z vás klientů na mne dělá při setkání smutné oči, když vám prozradím, že vedle změn v jídelníčku, je do budoucna potřeba se i pravidelně hýbat. Proč to tak je?

Představte si, že se vám podaří zhubnout. Tři, pět, deset kilo. Pěkná představa, viďte? Jenže pokud nebudete tělo zpevňovat pravidelných pohybem, bude na vás všechno viset. Neforemné ruce, zadek s celulitidou, nohy, co nejsou pevné. No uznejte, kdo by to chtěl?





Druhou věcí je i fakt, že i samotným pohybem se dá na hubnutí hodně zapracovat. Spaluje kalorie, snižuje množství tuku, zbavuje stresu... To je známá věc. Ale třeba na začátku ho klientům nedoporučuji. Je potřeba, abyste si vy i vaše tělo byli zvyklí na změny ve stravování. Někdy máte snížený příjem oproti dosavadnímu jezení, takže by vás to mohlo vyčerpávat. Byli byste bez energie a unavení. Ale to vám všechno na MyDiet spočítáme tak, aby se tak nestalo.



Každopádně fyzická se přidává až po nějakém čase. Za mne nejlépe funguje běh v kombinaci s posilováním. Sama v tom teď hodně jedu, a nemůžu si to vynachválit. Když si sednete s trenérem, jako my dva s Radkem, je cesta k pekáči buchet sice náročná, ale i zábavná. Už začínáte přemýšlet, do čeho se pustíte? Tak šup šup, za chvíli tu máme léto. Tak ať nám to sluší!




S láskou

vaše

Lada



10. února 2019

Že jste si včera večer dali trochu víc vína než jste plánovali? Něco dobrého k tomu a nakonec ještě i sladké? A dnes vás nejen bolí hlava, ale i tíží svědomí? No a? Není třeba se hned hroutit.

Jestli jste naskočili do hubnoucího režimu a snažíte se jíst zdravě i cvičit, není potřeba hned při prvním zakolísání vaše snažení vzdávat. A že to není poprvé? Tak věřte, že ani naposledy. Jsme lidé a nejsme dokonalí. Prozradím vám pár důležitých věcí, které je potřeba mít při hubnutí na paměti a které i mě osobně také moc pomohly.

1. Netlačte na pilu
Klíčem k tomu, aby vám nezmizela motivace a vydrželi jste hubnout i nadále, je být v klidu ne ve stresu. Nedávejte si vysoké cíle a nemějte na sebe příliš vysoké nároky, i motivace má přirozený rytmus. Tedy jednou to jde, jednou to nejde. Chce to správný směr. Jak uvádějí psychologové - neberte pokles motivace jako signál toho, že jste selhali. Není třeba být bez chyby. To není nikdo. Pomoci vám můžeme i my na My Diet.

2. Nejeďte ve stereotypu
Zkuste si hrát s jídlem - dělejte si ho barevné, zkoušejte nové recepty (třeba z mé kuchařky Štěstí na talíři), sledujte instagram lidí (můj instagram), co zdravě vaří, zajděte do restaurací, či bister, kde mají, co jste ještě nejedli. Měňte potraviny, způsob úpravy... Hledejte zkrátka cestu, která vám bude příjemná dlouhodobě.


3. Mějte vlastní krabičky
Že se dostáváte ještě pořád do situací, kdy daleko široko nemáte zdravé jídlo a hlad je jako vlk. Držte se známého rčení Štěstí přeje připraveným. V neděli večer si udělejte krabičky s obědem i svačinkami dopředu a mějte vymyšlené, co budete mít i v dalších dnech k jídlu. Plánujte to už při nakupování. Všechno se dá naházet do mrazáku přece!

4. Bavte se
Pohybová aktivita prostě ke zdravému životu patří, zkoušejte proto všechno možné, až na trefíte na tu, co vás chytne. A budete mít chuť ji dělat často. Bez toho totiž jinak vaše tělo stejně nebude vypadat dobře. Zpevněné je přece mnohem lepší, navíc i odolnější vůči nemocem i stresu. Co třeba najmout si trenéra, vyrazit na lekce tance, zajít kurz jógy... Je toho dost. A stejně jako s jídlem, když se do toho pustíte, neznamená to, že se vám někdy nemusí chtít. 

Hubnutí je zkrátka výzva. Tak pojďte do ní. Další měsíc začal...

S láskou

Vaše

Lada