Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

17. září 2018

5 rad, které vám pomůžou po létě zase chtít hubnout

Nezdravé jídlo si prostě dát občas musíte. Ale pokud chcete zhubnout nebo nebýt tlustí, faktem zůstává, že zdravá strava je základ a nezbytným předpokladem na cestě k takovému tělu. Existuje mnoho zkratek, které slibují rychle viditelné výsledky bez většího úsilí. Nenechte se napálit, rovnice fit těla se sestává z kvalitní stravy a pravidelného pohybu. Nikoli z nefungujících kouzel.

Chodí za mnou lidé, kteří do diety jdou proto, aby shodili kila navíc. Jídlo určitě dělá hodně, ale abyste dosáhli viditelných výsledků, bez pohybu to prostě nepůjde. Zkuste takový, který vám přinese radost. Je jedno, jestli to bude tanec, golf, chůze nebo jóga... Zlepšíte nejen fyzické, ale i psychické zdraví, zpomalíte proces stárnutí a navodíte celkovou spokojenost. Tohle vám totiž upraví i nutriční potřeby. Po pěti se svíčkovou se totiž dost špatně běhá, řízek zase není dobrý při předklonech v józe. Z vlastní zkušenosti radím: začnete hledat rovnováhu mezi jídlem a pohybem. Co ještě zkuste?

1. Vnímejte své tělo
Poskytněte mu, co v danou chvíli potřebuje. Cílem vašeho každodenního příjmu potravy je dát svému tělu palivo, které potřebuje k plnění základních životních funkcí. Nezapomínejte ani na živiny, které pomohou vašemu tělu k regeneraci, a to zejména po tréninku.

2. Je dneska, ne zítra
Všichni máme tendenci odkládat věci na potom, ale proč nezačneme už dnes? Začněte ihned. I malé změny přináší významné výsledky, ovšem musíte opravdu chtít a jít si za svým, abyste se dočkali prvních změn.

3. Opravdu vydržte
Cíl dosažení vysněné postavy a pocitu štěstí by nikdy neměl být krátkodobou záležitostí. Ano, mohou vás motivovat nadcházející události jako svatba nebo plážová párty, kvůli kterým se bičujete a chcete nějaké to kilo shodit. Takhle to ale z dlouhodobého hlediska fungovat nebude. Abyste dosáhli trvale viditelných výsledků, udržujte nové, zdravé návyky. Snaha a píle se vyplatí. Žádný výsledek bohužel nepřijde lusknutím prstu.

4. Neodvádějte pozornost
V dnešní době mnoho lidí kontroluje několikrát během tréninku svůj mobilní telefon, v průběhu cvičení sleduje televizi nebo vede rozhovor s kamarádkou. Všechny tyto nadbytečné aktivity odvádějí pozornost od cvičení, a snižují zapálení. Omezte všechny rušivé vlivy a věnujte se pouze sami sobě. Neustále posouvejte své limity a nebojte se také vyzkoušet nové věci.

5. Trpělivost se vyplatí
Dejte svému tělu čas, aby mohlo zareagovat na váš nový životní styl a vylepšený jídelníček. Odhodlání, vytrvalost a čas – tuto trojici mějte vždy na paměti. Ideálním přístupem v novém životě je začít a již nikdy nepřestat. Věřte, že v pozdějším věku si budete gratulovat, že jste se pohybu a snaze  mít tělo zdravé, věnovali.

Vaše Lada 💓


Žádné komentáře:

Okomentovat