Mgr. Lada Nosková

Rady a tipy nutričního terapeuta

20. června 2018

Proteinové svačinky. Jaké si vybrat?


Možná jste si jich všimli v regálech supermarketů. Jogurty či tvarohy označené slovem protein. Novinky na trhu. Vedle proteinových tyčinek či koktejlů tedy další pomocník, který vám doplní bílkoviny. Vybrala jsem pro vás tři a podívala se podrobně na obal i ochutnala…

Meggle Activ Protein, tvaroh ananasový
180 g, 32 Kč

Průměrné výživové hodnoty ve 100 g výrobku: Energie 486 kJ/ 116 kcal, Tuky 1,5 g, z toho nasycené mastné kyseliny 1,4 g, Sacharidy 11 g, z toho cukry 10 g, Bílkoviny 15 g, Sůl 0,08 g.
 
Za mě: Složením je výborný, má jen 1,5 gramů tuků a poměr sacharidů (11 g) a bílkovin (15 g) je docela vyrovnaný. Ideální na odpolední sváču – celý. Musím přiznat, že jsem se ananové chuti trochu bála, ale je dobrý a v kombinaci s hrudkovitým tvarohem osvěžující.

Ehrmann High Protein, vanilkový puding
200 g, 39 Kč

Průměrné výživové hodnoty ve 100 g výrobku: Energie 319 kJ / 76 kcal, Tuky 1,5 g
z toho nasycené mastné kyseliny 1,0 g, Sacharidy 5,5 g, z toho cukry 4,0 g, Bílkoviny 10,0 g, Sůl 0,12 g.


Za mě: Má tuky stejné jako ananasový tvaroh 1,5 g, což je v pořádku, ale obsahuje méně sacharidů (5,5 g) i bílkovin (10 g). Když to sníte celé, tedy 200 g, v pořádku, ale budete víc hladovější než v případě tvarohu. Doporučuji k tomu přidat kus ovoce, abyste vyrovnali sacharidy k bílkovinám a tím pádem neměli hlad a chutě. Je bez laktózy a lepku a překvapivě má dobrou chuť. Čekala jsem více chemie, ale vanilkový chutná snad i lépe než čokoládová varianta.

Bohušovická mlékárna Skyr, malinový jogurt
140 g, 18 Kč

Průměrné výživové hodnoty ve 100 g výrobku: Energie 313 kJ/ 74 kcal Tuky 0,1(g) Z toho kyseliny 0,06 (g) Sacharidy 8,5(g) Z toho cukry 7,8 (g) Vláknina 0 (g) Bílkoviny 9,6 (g) Sůl 0,1 (g)





Za mě: Je úplně odtučněný, což není úplně nutné. Když má mléčný výrobek tučnost někde okolo 1,5 % - přirozená tučnost polotučného mléka, je to dobře. Sacharidy jsou 8,5 g a bílkoviny jsou 9,6 - zase hezky vyrovnané. Ale opět je toho málo (při 140 g ) budete mít hlad, proto si k němu můžete něco přidat. Co se týče chuti: přirozená, ale než samotnou svačinu, spíš bych ho volila třeba na palačinku ke snídani.

Lada






Žádné komentáře:

Okomentovat